Superfoods Breakfast Bowl

Een ontbijt dat smaakt als dessert, en dan ook nog eens super gezond! In het weekend mag het al eens wat meer zijn, dus in deze post deel ik graag met jullie deze allereerste Breakfast Bowl op Lovely Healthy.  Het is een beetje zoals een ijsje versieren: je neemt wat toppings naar keuze, beetje strooien, aardbeitje snijden, en hoppa! Jouw Superfoods Breakfast Bowl is een feit!  Heb je 10 minuutjes en nog wat (diepvries) fruit?  Lees dan zeker hieronder hoe je ‘em maakt!

Ik vind zo’n Breakfast Bowl een beetje zoals een smoothie, met een Plus+
De basis is zoals een smoothie, alleen werk je de Bowl nog af met extra toppings zoals zaden, noten, fruit, granola, banaan, … je kan er zowel s’ochtends als s ‘middags van genieten vind ik.  Oh, en met de overschot van de smoothie met aardbei & framboos heb ik exotische ijsjes gemaakt! 🙂 Maar das voor later! Eerst deze fantastische Bowl!

Wat heb je nodig voor deze Superfoods Breakfast Bowl:

– 250 gram Optimel magere kwark aardbei (AH) of Griekse yoghurt of andere yoghurt mocht je willen
– 200 gram diepvries frambozen
– 1 kiwi in plakjes gesneden en 2 aardbeien
– een 10-tal bosbessen (kan ook perfect met verse frambozen)
– 1 koffielepel kokosrasp
– 1 koffielepel chiazaden
– 2 koffielepels gepofte quinoa.  Ik vind gepofte quinoa echt geweldig! Je kan dat al vinden voor €1,99 in de Delhaize.

breakfast bowl

Hoe doe je het?

– Meng de magere kwark met de diepvries frambozen in een blender, en blender on “high speed”.
  Je krijgt op die manier een smeuïge structuur dat lijkt op een ijsje, maar dan gesmolten. 🙂
– Doe dit in een mooie ontbijtkom
– Snij de kiwi in plakjes, en ook de 2 aardbeien
– ok, nu komt het aan op creativiteit 🙂 versier je bowl (alleen of met de kids) met bosbessen, kokosrasp, chiazaden, quinoa,…whatever makes you happy!

Niet alle ingrediënten in huis?

Geen nood, deze Breakfast Bowl kan je maken mét of zonder Superfoods, je kan hem versieren met gelijk welk fruit dat in je koelkast ligt.  Wees creatief! Binnenkort deel ik nog een Breakfast Bowl met banaan en chocolade.  Stay Tuned!

Breakfast bowl with superfoods

Veel liefs en laat het smaken! Oh ja, ik heb deze vandaag als lunch gegeten by the way. 🙂 Werkt op élk moment van de dag!
Wat zijn jouw favoriete smoothie combo’s?
Veel Liefs & Stay Healthy,
Tamara

DIT VIND JE VAST OOK INTERESSANT:

Ontbijt Griekse yoghurt, chia zaad, banaan, frambozen, braambessen, pecannoten en gepofte quinoa
Ontbijt Griekse yoghurt, chia zaad, banaan, frambozen, braambessen, pecannoten en gepofte quinoa
Chiazaad pudding met kokos mango en passievrucht
Chiazaad pudding met kokos mango en passievrucht
Lente Detox met smoothies
Lente Detox met smoothies

 

 

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Shares