Romige & super healthy vegan pastaschelpen

3 ingrediënten en je hebt een super healthy, vegan pasta-diner! Je gelooft het niet? 🙂 Even doorklikken en je ontdekt hoe het kan!

De post “geroosterde paprikasaus” was een echte hit! 🙂  Jullie vonden hem massaal goed en dat doet altijd zo’n plezier! 🙂

Niet alleen was de post een succes, de smaak van de geroosterde paprikasaus is ook echt hemels!  Ik maak de saus dan ook altijd voor 3 of 4 keer. (of je nu 2 rode paprika’s roosterd of een hele plaat vol … dat scheelt echt niet veel in tijd.)  Zo had ik nog een potje steken in mijn vriezer, en dit weekend besloot ik om er pastaschelpen mee te maken.  En niet zomaar pastaschelpen, neeneen, super romige en super healthy pastaschelpen!

Veggie, vol smaak, creamy, … en vol groenten, vitaminen, mineralen en gezonde vetten. Ideaal voor een mommy-to-be zoals ik, en voor een baby in volle groei!  Eigenlijk ideaal voor iedereen! Serieus, probeer het eens: swap je bolognaisesaus eens voor deze! 😉

Wat heb je nodig voor deze romige pastaschelpen (1 persoon):

– 1 portie geroosterde paprikasaus
– 3 volle eetlepels cashew crème
– 100 gram ongekookte (glutenvrije) pastaschelpen

 

Zo maak je deze ongelooflijk romige pastaschelpen: 

– Kook de pastaschelpen volgens de aanwijzingen op de verpakking
– Doe de geroosterde paprikasaus in een kookpot, en verwarm op een medium vuur.
– Neem de pot van het vuur net voordat de saus begint te koken en meng er 3 volle eetlepels cashew crème door.
– Giet de pasta af en laat 1 minuut uitlekken (de pasta mag niet meer té “nat” zijn)
– Meng de pasta onder de saus en serveer in een diep bord.
– Werk af naar smaak met wat (lactosevrije) parmezaanschilfers

Laat het vooral smaken!
Ideeën, comments, iemand dit gemaakt? Laat gerust een reactie achter, die lees ik met véél plezier!

Ongelooflijk romige pastaschelpen
 
Prep time
Cook time
Total time
 
Vegetarisch, vegan, lactosevrij en kan ook glutenvrij!
Ingrediënten
  • 1 portie geroosterde paprikasaus
  • 3 volle eetlepels cashew crème
  • 100 gram ongekookte (glutenvrije) pastaschelpen
Instructies
  1. Kook de pastaschelpen volgens de aanwijzingen op de verpakking
  2. Doe de geroosterde paprikasaus in een kookpot, en verwarm op een medium vuur.
  3. Neem de pot van het vuur net voordat de saus begint te koken en meng er 3 volle eetlepels cashew crème door.
  4. Giet de pasta af en laat 1 minuut uitlekken (de pasta mag niet meer té "nat" zijn)
  5. Meng de pasta onder de saus en serveer in een diep bord.
  6. Werk af naar smaak met wat (lactosevrije) parmezaanschilfers
 

Cheers & Stay Healthy,
Tamara

DIT VIND JE VAST OOK HEERLIJK:

Dé Lasagnette – Lekker “light”, vol smaak en glutenvrij!
Courgetti met geroosterde paprikasaus, geitenkaas & spek
Kleurrijke gevulde puntpaprika’s

 

 

 

 

  1. Beantwoorden

    Carolien - On a Healthy Adventure

    Ik heb over dit recept gekeken. Wat ziet die saus er heerlijk uit! Lijkt inderdaad heel romig, mmm.

    1. Beantwoorden

      Tamara

      Dank je wel Carolien! De saus is even wat werk maar écht de moeite! 🙂 Bedankt voor je reactie! Groetjes, Tamara

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

:  

Shares